Ekonomi

WPP hisseleri üçüncü çeyrekte büyümeye dönüş ile yükseldi

İngiliz reklam devi WPP, üçüncü çeyrekte büyümeye geri döndüğünü bildirdi. Şirket, beklentileri aşarak organik gelirde %0,5’lik bir artış kaydetti. Bu olumlu sonuçların açıklanmasının ardından şirketin hisseleri Çarşamba günü FTSE 100‘e öncülük ederek %5 yükseldi.

Büyüme, ağırlıklı olarak WPP’nin medya satın alma ajansı GroupM’in güçlü performansından kaynaklandı. Ogilvy ve VML gibi tanınmış kreatif ajansların da sahibi olan şirket, Kuzey Amerika, Batı Avrupa ve Hindistan gibi önemli pazarlarda büyüme yaşadı. Ancak bu büyüme, Çin’deki zorlu koşullar nedeniyle bir miktar frenlendi.

WPP’nin CEO’su Mark Read, Çin’deki durumla ilgili yorum yaparken, Çinli tüketicinin güven eksikliğinin yılın geri kalanında pazarı zorlaştırmasının beklendiğini belirtti. Read, lüks, otomotiv ve hızlı tüketim malları şirketleriyle işbirliği yapan WPP’nin, bu sektörlerdeki mevcut makroekonomik ve rekabetçi baskılardan özellikle etkilendiğine dikkat çekti.

ABD’deki görünüm karışık bir tablo sunuyor. Read, özellikle pazarın alt segmentinde ekonomik baskının devam ettiğini belirtti. Ayrıca, fiyatlarını agresif bir şekilde artıran şirketlerin daha zor bir pazar ortamıyla karşılaştığını da gözlemledi.

Üçüncü çeyrekte görülen yükselişe rağmen WPP, %1’lik düşüş ile sabit büyüme arasında bir aralık öngören tam yıl organik gelir tahminini korudu. Bu temkinli görünüm, şirketin faaliyet gösterdiği çeşitli bölgelerdeki karışık ekonomik koşulları yansıtıyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu